۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند:

جشنواره انار در زرند برگزار می‌شود

جشنواره انار در زرند برگزار می‌شود

زرند_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: جشنواره دو روزه انار شهر خانوک سوم و چهارم آبان ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره انار شهر خانوک بخش مرکزی زرند با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای شهر، جهاد کشاورزی، نیرو انتظامی و بخش خصوصی ۲و ۳ آبانماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی توسط شهروندان خانوکی طی ۲ روز، از عصر روز پنجشنبه ۳ آبان ماه تا غروبِ جمعه در این شهر اجرا و غرفه‌های نمایش صنایع‌دستی و طبخ غذاهای بومی و سنتی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر خانوک علاوه بر طبیعتِ زیبا دارای مردمانی با طبعِ زیبای انقلابی است گفت: سوابق انقلابی‌گری، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، نقش برجسته مردمانِ مبارز خانوکی قبل از انقلاب و حماسه‌های آنان در خطوط مقدم جبهه، همراه با نقشِ ویژه شیر زنانِ این خطه به ویژه بانو مرحومه زهرا اسدی چریکِ پیر و پشتیبانی و حمایتِ آنان از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس دلایلی مهم بود تا این شهر را به عنوان پیشران گردشگری مقاومت در سطح کشور مطرح شود و تمام رویدادهایی که در این شهر برگزار می‌شود همیشه آغشته به عِطر انقلاب، مقاومت و ایثار است.

اسلامی، افزود: علاقمندان با شرکت در جشنواره انار خانوک، علاوه بر خرید محصولات کشاورزی و تولیدات خانگی می‌توان از خانه چریک پیر، گلزار شهدای خانوک، چنار کهنسال و سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید داشته باشند تا این جشنواره عاملی در راستای معرفی توانمندی‌های گردشگری شهر خانوک باشد.

کد خبر 6265382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha